Analyses

De analyses van ING Sprinters bestaan uit: technische analyses, fundamentele analyses en het laatste Sprinter nieuws.

  • Alle
  • Analyses
  • Artikel
  • Beurs vandaag
  • Fundamentele analyse

Fundamentele analyse

Danone

Danone doet het dit jaar ruim beter dan de benchmark. Er zijn niet veel bedrijven die zowel de prijzen als de volumes kunnen laten stijgen. Helaas blijven de valuta’s van de opkomende markten pijn doen ten opzichte van de sterke euro, anders zouden de resultaten nog beter voor de dag zijn gekomen.​​​​

Lees meer

Fundamentele analyse

Adidas

​​​Adidas gaf voor het derde kwartaal reeds een positieve winstwaarschuwing af, zoals nu al meerdere kwartalen het geval is. De huidige collectie verkoopt goed en de collectie van Yeezy verdwijnt langzaam uit de magazijnen, zonder dat er – zoals eerder gevreesd - honderden miljoen euro verlies op wordt geleden.​​​​​

Lees meer

Fundamentele analyse

Tesla Motors

Een kwartaal met louter beter dan verwachte uitkomsten; dat is ook wel eens lekker voor Tesla. Vooral de verkoop van CO2-credits en de flink gestegen vrije kasstroom kan het concern goed gebruiken om voor de noodzakelijke, hoge investeringen te betalen. Nu andere fabrikanten terug lijken te schakelen qua EV-transitie, en de uitstootregels in 2025 strenger lijken te gaan worden, zullen andere producenten steeds meer gebruik willen maken van deze credits
​​​​​​​

Lees meer

Fundamentele analyse

Carrefour

De prestaties van het concern in thuisland Frankrijk worden nog steeds gedrukt door de resultaten van de hypermarchés. Deze grote supermarkten zijn niet meer erg in trek. Ook heeft het bedrijf door de grote concurrentie in Frankrijk de prijzen flink verlaagd, wat ten koste gaat van de omzet. De hoge identieke-omzetstijging in de Latijns-Amerikaanse landen komt door forse prijsstijgingen die het concern wist door te voeren, na depreciatie van de betreffende valuta’s. Maar dat zien we dus niet terug in de winstcijfers.
​​​​​​​

Lees meer

Fundamentele analyse

Unilever

Beter dan verwachte cijfers van Unilever. Vooral het groeicijfer van de in de etalage staande ijsdivisie valt goed op de beurs. Het bedrijf is goed op weg met de verzelfstandiging van de lage-margedivisie, waardoor het zijn totale winstmarge flink kan verhogen. Misschien kan het ook de hoger dan verwachte opbrengsten van de te koop staande merken van concurrenten stoppen.
​​​​​​​

Lees meer

Fundamentele analyse

Philips

Een herstructurering van Philips heeft geleid tot een bedrijf met een focus op medische technologie en consumentenelektronica. Het concern staat echter onder druk, waar er langere tijd zorgen waren over de terugroep van slaapapneu-apparaten, en de hoogte van de schikking die uiteindelijk meeviel, komt het concern nu met het bericht dat de omzet in China fors tegenvalt. Het concern heeft daardoor weer een winstwaarschuwing moeten afgeven. Wel heeft Philips al eerder grote ontslagrondes aangekondigd om de kosten structureel te verlagen.

Lees meer

Fundamentele analyse

L'Oreal

Wederom geen goed kwartaal voor de cosmeticagigant. Focusland China presteerde wederom en zoals al werd gevreesd, niet goed. Een deel daarvan is te verklaren doordat Chinese toeristen door de lage waarde van de Japanse yen hun aankopen deden in Japanse in plaats van Chinese steden. De Japanse cosmeticaverkopen gingen in het afgelopen kwartaal door het dak, met een stijging van maar liefst 70%. Maar daar hebben vooral de Japanse merken van geprofiteerd. Positief is dat de verkopen in de VS weer wat aantrokken. De Amerikaanse consument heeft er weer iets meer vertrouwen in. En nu de prijzen na jaren van torenhoge inflatie weer wat dalen, gaan ze misschien overwegen iets meer te kopen. Wel zal het behalen van een forse omzetgroei voor L’Oréal dan lastiger worden.​​​​​

Lees meer

Fundamentele analyse

Heineken

Opnieuw moet het concern dalende volumes melden, terwijl het analistengilde ervan uitging dat ze deze keer gestegen zouden zijn. Met een EK voetbal in het kwartaal, is dat normaalgesproken een zekerheid. Positief is echter dat er in de VS weer meer Heinekenbier werd gedronken.​​​​​

Lees meer

Fundamentele analyse

Coca-Cola

Voor het eerst in lange tijd dalen de volumes bij Coca Cola. Bij concurrenten was dit al eerder het geval: hogere prijzen resulteerden in lagere volumes. Toch behoort de identieke groei tot de hoogste van de sector. Helaas heeft het concern ook een vrij hoge koerswinstverhouding, ook een van de hoogste van de sector.
​​​​​​​

Lees meer