Analyses

De analyses van ING Markets bestaan uit: technische analyses, fundamentele analyses en het laatste Sprinter nieuws.

  • Alle
  • Technische analyse
  • Beurs vandaag
  • Fundamentele analyse
  • Nieuws

Fundamentele analyse

Adyen

Betalingsverwerker Adyen heeft een sterke onlinepositie opgebouwd door innovatieve producten en een aantrekkelijke kostenstructuur voor klanten. In de coronaperiode profiteerde het bedrijf van de groeiversnelling in onlinebetalingen. Ondanks de terugval post-corona, is Adyen goed gepositioneerd om verder te profiteren van de trend van fysieke naar onlinebetalingen, maar zijn de aanvankelijke groeidoelstellingen minder realistisch. Na wat druk vanuit beleggers, heeft het bedrijf daarom de groeiverwachtingen neerwaarts, maar realistischer, bijgesteld en gaat het meer inzicht geven in kortere-termijnverwachtingen. Niettemin biedt het ‘unieke’ product, waarmee Adyen zich onderscheidt van concurrenten, nog voldoende groeipotentie. Dit is ook terug te zien in de waardering, die ruim hoger is dan die van concurrenten.

Lees meer

Fundamentele analyse

Siemens

Het aandeel Siemens heeft een aantrekkelijke blootstelling aan software, fabrieksautomatisering, gezondheidszorg en duurzame- en elektriciteitsinfrastructuur. Hiermee speelt het concern in op verschillende, toekomstbestendige thema’s. Daarnaast brengt Siemens meer focus aan in zijn activiteiten. Dit biedt ruimte voor hogere marges en dus een hogere vrije kasstroom. Maar in de afgelopen kwartalen staat de belangrijkste divisie (Digital Industries) onder druk. De trends lijken inmiddels te stabiliseren en het management rekent op herstel in H2'25.

Lees meer

Fundamentele analyse

Meta Platforms

Meta Platforms, voorheen Facebook, is een toonaangevend technologiebedrijf dat zich richt op sociale-mediaplatforms zoals Facebook, Instagram, Messenger, Threads en WhatsApp. Buiten China maakt zo’n 90% van de wereldbevolking met een internetverbinding gebruik van Meta’s platforms. Het concern investeert momenteel een groot deel van de winst in opkomende technologieën zoals artificiële intelligentie (AI) en de ‘Metaverse’.

Lees meer

Fundamentele analyse

Nestle

Een verzwakkende (of liever: minder sterker) Zwitserse Frank maakt een eind aan de lange reeks van kwartalen met omzetdalingen. De minimale stijging van het afgelopen jaar was de laagste in een decennium tijd. Het concern ziet de toekomst rooskleuriger in, nu alle kostenbesparingen beginnen door te werken in betere cijfers.​​​​​

Lees meer

Fundamentele analyse

L'Oreal

​​​​​Nog steeds is er geen echt herstel zichtbaar in Noord-Azië (lees: China), wat we ook zagen bij de concurrentie. Op jaarbasis was er nog sprake van een groei van rond de 5% (‘mid single digit’) in veel divisies, maar die viel in het vierde kwartaal terug. De ceo verwacht opnieuw dat L’Oréal het beter zal doen dan de concurrentie, maar aangezien die ook niet op de top van zijn kunnen presteert, wordt daar nu niet veel waarde aan gehecht.

Lees meer

Fundamentele analyse

Amazon.com

Amazon presenteerde een sterke afsluiting van het jaar, met een forse stijging van de winst per aandeel en omzet. Maar de versnelling van de AI-trend gaat met tientallen miljarden aan investeringen gepaard en ook de sterke dollar drukt op de winst. Dit zijn grote bedragen die niet naar de winstkant van de balans zullen gaan in de komende kwartalen.

Lees meer

Fundamentele analyse

Coca-Cola

Coca-Cola is en blijft de koning van de prijsverhogingen, zonder dat dit ten koste gaat van de volumes. Het concern presteert nu al jaren op rij veel beter dan veel bedrijven uit de sector dagelijkse consumentengoederen.

Lees meer

Fundamentele analyse

Ahold Delhaize

Veel van de resultaten over het vierde kwartaal waren in lijn met de door het concern afgegeven prognoses en in veel gevallen minstens in lijn met de analistenconsensus. Maar de identieke groei viel over het algemeen tegen. Hogere lonen, lagere prijzen door vertragende inflatie en het afstoten van onderdelen zorgden voor lager dan gehoopte resultaten.

Lees meer

Fundamentele analyse

Heineken

Na enkele slechte jaren, en dus een gemakkelijke vergelijkingsbasis, presenteerde Heineken de beste groeicijfers in jaren. Met name in de regio’s die zijn aangemerkt als groeiregio’s loopt het crescendo. De lichte tegenvaller in Europa werd meer dan goed gemaakt in Azië.

Lees meer