Krant: Meta onderzoekt miljardenbelang in moederbedrijf Ray-Ban

2024-07-18T17:01:37.000+02:00

MENLO PARK (ANP) - Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, heeft een miljardeninvestering onderzocht in het concern achter zonnebrillenmerk Ray-Ban. Dat schrijft de Financial Times (FT) op basis van ingewijden. Daarmee zou Meta nog meer willen inzetten op het ontwikkelen van slimme brillen.

Meta heeft overwogen om een klein belang te nemen in EssilorLuxottica, het grootste brillenconcern ter wereld. Het Frans-Italiaanse bedrijf was donderdagmiddag bijna 89 miljard euro waard.

Meta en EssilorLuxottica brachten al samen een slimme bril uit, de Ray-Ban Meta. Er is geen garantie dat er daadwerkelijk een investering gaat plaatsvinden, aldus de bronnen van FT. Topman Mark Zuckerberg van Meta heeft de afgelopen jaren miljarden uitgegeven om de "draagbare technologiemarkt" te betreden, bijvoorbeeld door virtualrealitybrillen te maken.

Disclaimer

Bron: ANP. Dit bericht is afkomstig van een derde partij en integraal geplaatst. ING is niet betrokken bij en heeft geen invloed op de informatie die op een externe website wordt weergegeven. Zie ook de algemene disclaimer.